سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش فایل selling file

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مقاله بررسی سیستم ماجان

مقاله سیستم ماجان در 43 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی مقاله
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 74 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
مقاله بررسی سیستم ماجان

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

مقاله سیستم ماجان در 43 صفحه ورد قابل ویرایش


قسمت اول: مقدمه

1-1) سر شناسنامه سیستم:

بشر از ابتدا الهام گرفتن از طبیعت را در کارهای مختلف خود مد نظر داشته و دارد . که نمونه های بارز و وافری از آن را می توان حتی در انسانهای اولیه دید.

در سیستم مورد بررسی که تحت پروژه به آن خواهیم پرداخت نیز الهامات بسیاری از طبیعت درطراحی، ساخت و شکل گیری کالاها و تولیدات سیستم وجود دارد، بعنوان مثال می توان طراح های تخت جمشید که از بارزترین کارهای این سیستم تولید و صنعتی است را مثال زد.

لازم به ذکر است که سیستم مورد نظر مطالعه افتخار این را داشته که توانسته طرح های اصیل ایرانی و فرهنگهای سرزمین عزیزمان را درقالب کارها و محصولات خود و نه تنها درمعرض دید هموطنانمان قرار دهد بلکه به کشورهای مختلف بشناساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به سایت اینترنتی این سیستم مراجعه کرد. که شرح کلی از عملکرد از ابتدا تا به حال سیستم و پیشرفت ها و فعالیت های آن مطرح شده. درپایان تعدادی از طرح ها و کارهای این سیستم نیز مورد نمایش قرار خواهد گرفت.


آدرس نمایشگاه: بزرگراه اشرفی اصفهانی ، نرسیده به پل همت مرکز خرید تیراژه، طبقه همکف، واحدهای 60 و 62.

تلفن: 66694485-6-021 و 44492325-021

همراه: 09123138610(مهندس باقری)

2-1)نگاهی گذرا به چگونگی عملکرد سیستم ماجان:

این سیستم همانند بیشتر سیستم های تولیدی- صنعتی دارای سلسله مراتبی از فعالیت ها می باشد که بعداً در قسمت های بعدی نمودار خواهد شد.

دررأس سیستم ماجان مدیر ارشد قرارداد، کلاً ساختار مدیریتی این سیستم به چهاردسته (مالی، اداری، تولید، عرضه محصول و تبلیغات) تقسیم می شود.

مدیریت مالی- اداری شامل حسابداری و امور اداری می شود.

مدیریت تولید، کنترل کننده قسمتهای تهیه مولد اولیه، روابط عمومی، خط تولید، طراحی و تعمیر می باشد. مدیریت عرضه محصول به دو صورت خارجی و داخلی است که خارجی با شرکت در نمایشگاههای بین المللی و داخل به شکل عرضه درنمایندگی ها وازطریق عرضه در دفتر شرکت و فروشگاه مرکزی است.

مدیریت تبلیغات هم به 3 دسته شرکت در نمایشگاههای بین المللی (خارجی) شرکت در سمینارها و ایجاد زمینه های معرفی مناسب کالا تقسیم می شود.

عملیات خط تولید این سیستم با عملکرد های برشکاری – جوشکاری،  رن گ کاری –رویه کوبی – نجاری –سنبلاست-کنترل کیفیت QC-مونتاژ و بسته بندی می شود البته قسمت جوشکاری خود دارای زیر مجموعه ای جوشکاری اولیه و نهایی است که جوشکاری اولیه بصورت اسکلت و کلاف زنی می باشد.

درقسمتهای بعد خواهیم دید که چگونه این سیستم فعالیت می کند، امید آن که شروح مذکور در این پروژه بتواند در شناسایی سیستم مؤثر افتد.

علاوه بر این در شناسایی و تحلیل و طراحی این سیستم از متدولوژی RPM شی گرا استفاده شده است و بررسی کوتاه و اجمالی هم با متدولوژی  RUP شده است. متدولوژی RPM دارای مراحل زیر است که تک تک در ادامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

1-3) توضیح کلی عملکرد سیستم ماجان:

اولین کار تهیه مواد اولیه می باشد که به صورت کلی یکسری مواد در همه طرح هایی که ساخته می‌شود به کار می رود. مثل آهن، پروفیل، دستگاه جوشکاری و فرزو …

اما پس از این در اولویت همه امور سفارش مشتری قراردادن که قبل از بیان آن باید به این نکته پرداخت که کلاً نوع ایجاد محصول دراین سیستم بردو اساس 1- سفارش مشتری 2- طرح های ایجادی توسط خودسیستم (مثل طرح تخت جمشید) می باشد.

پس از ایجاد طرح به یکی از دو روش بالا نوبت به کارگیری مواد مورد نیاز برای ساخت و تولید محصول می باشد. که در مرحله خط تولید چگونگی کار توضیح داده خواهد شد. درحین کار برروی خط تولیدگر وسیله ای تخریب شود و یا درماشین آلات اشکالی پیش بیاید مرحله تعمیر ماشین آلات با فراخوانی مهندسین و تکنسین های متخصص این ماشین ها انجام می‌گیرد.

اماجریان خط تولید به این ترتیب می باشد که ابتدا با توجه به طرح مورد مواجه برشکاری برروی قطعات انجام می شود، سپس با حرارت به آنها قوس یا شکل مورد نیاز داده شده و وارد مرحله جوشکاری می شود دراین مرحله دو نوع عملیات جوشکاری انجام می شود که همان اسکلت زدن و کلاف زدن (جوشکاری اولیه) است و دیگر جوشکاری نهایی (استخراج مشکل محصول) است.

بعد از این نوبت به رنگ کاری محصول می رسد بعد از خشک شدن رنگ عملیات رویه کوبی برروی کار انجام می گیرد[1]. اگر نیاز به قراردادن چوب در محصول باشد که از طرح چوبی هم استفاده می شود مراحل بخاری مورد نیاز انجام می شود. سپس نوبت سنبلاست (درآورن رنگهای مورد علاقه با تکنیک های خاص برروی طرح چوبی یا کل طرح) می باشد. پس از این مراحل نوبت به بررسی و کنترل کیفیت محصول می رسد که تمام کنترل کیفی برروی آن انجام می گیرد. درفاز مونتاژ هم عملیات مونتاژ محصول است و آخرین مرحله این فاز بسته بندی محصول می باشد. سپس محصول رابارگیری کرده و به انبار می فرستند(توسط واحد حمل و نقل).

بعداً DFD مراحل کلی دراولین سطح رسم خواهد شد. ازجمله عملیات دیگر دراین سیستم عرضه به نمایندگی ها و نمایشگاهها درجای جای کشور و یا خارج از کشور فرا می‌رسد. که با بارگیری از انبار به نمایندگی های مختلف فرستاده می شود.

درمبحث تبلیغات نیز با شرکت مدیر تبلیغات و همچنین مدیر ارشد و دیگر مدیران(تاصورت نیاز توضیحاتی داده شود) درسمینارها و نمایشگاههای بین المللی میسر خواهد شد. علاوه براین مسئولین این قسمت بدنیال این هستند که زمینه ای مناسب برای معرفی وتبلیغ کالا پیدا کنند، که این مورد خود بعنوان یک واحد کاری درستون فقرات این سیستم درسطوح پائینی قرار دارد. همچنین کارهای مالی و اداری تمام مراحلی که دربالا توضیح داده شد با مدیریت اداری و مالی با جزئیات انجام می‌گیرد.

شکل 1-2) DFD اولین سطح برای سیستم ماجان

قسمت دوم «گزارش شناخت سیستم»

برای شناسایی سیستم ابتدا باید یک شرح کلی از آن ارائه داد و سپس به بررسی نیازها و عملکردها و … پرداخت. برای سیستم ماجان نیز تمام مراحل شناسایی سیستم انجام گرفته که دراین قسمت به شرح این موارد خواهیم پرداخت.

2-1)تشریح کلی سیستم:

تشریح کلی این سیستم درقسمت 1-2 به صورت خلاصه مطرح شده حال با رسم نمودار سلسله مراتب ساختاری آن (FHD) این امر ملموس تر خواهد شد (شکل 2-2)

من باب بحث تکمیلی تشریح سیستم می توان به نحوه مدیریتی این سیستم که بصورت دولایه ای مدیران ارشد و مدیران بخش ها اشاره کرد. که مدیریت بخش ها بصورت 4 قسمت که در کنار یکدیگر کار می کنند. و هرکدام دارای زیر بخش هایی هستند.