سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش فایل selling file

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه انگیزه پیشرفت

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه انگیزه پیشرفت در 46 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
مبانی نظری و پیشینه پایان نامه انگیزه پیشرفت

فروشنده فایل

کد کاربری 4084
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه انگیزه پیشرفت در 46 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

 

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

انگیزش پیشرفت، میل یا اشتیاق برای کسب موفقیت و شرکت در فعالیت‌هایی است که موفقیت در آن‌ها به کوشش و توانایی شخصی وابسته است (اسلاوین، 2006، به نقل از سیف، 1387).

انگیزش پیشرفت

انگیزش پیشرفت، عبارت است از نیروی انجام دادن خوب کارها نسبت به استانداردهای عالی، مک کللند و اتکینسون ماهیت انگیزش پیشرفت را، در جستجوی موفقیت در رقابت با استانداردهای عالی، تعریف کردند. این استانداردهای ممکن است تکلیف باشد (انجام خوب یک تکلیف) یا مربوط به خود باشد (انجام دادن کاری بهتر از دفعه قبل) یا امکان دارد مربوط به دیگران باشد (بهتر انجام دادن کارها نسبت به دیگران) (ریو، 2005، 1385).

یکی از سازه‌های روان‌شناسی که در دهه اخیر بیشتر مورد توجه روان‌شناسان قرارگرفته است، سازش انگیزش پیشرفت است، یکی از شایع‌ترین مشکلات در بین دانش‌آموزان، کاهش انگیزه پیشرفت خصوصاً در بعد پیشرفت تحصیلی است. هرچند این موضوع دارای ابعاد گوناگونی است، باید در یک تحقیق چند متغیری مورد بررسی قرار گیرد، بدون شک یکی از علل اساسی این مشکل، کمبود یا فقدان انگیزش پیشرفت است که آن هم می‌تواند عامل اجتماعی، اقتصادی، آموزشی داشته باشد که هر یک از عوامل فوق نیز به عوامل گوناگونی تقسیم می‌شود (عادلانی، 1390).

 

رویکرد های مختلف انگیزشی

برای انگیزش نظریه ها و رویکردهای مختلفی ارائه شده است که معروف ترین آن ها را به اختصار توضیح می دهیم .

رویکرد رفتاری: پیروان رویکرد رفتار گرائی[1]، انگیزش را وابسته به کسب تقویت و اجتناب از تنبیه می دانند. این برداشت از انگیزش بر اندیشه اصلی رفتار گرایان استوار است که می گویند ، پیامد های اعمال و رفتار ها هدایت کننده و کنترل کننده آن ها هستند در رویکرد رفتاری انگیزش، مشوق ها[2] منبع انگیزشی به حساب می آیند.

2-رویکرد شناختی[3]: اندیشه های فرد سرچشمه انگیزش او هستند و رفتار ها توسط هدف ها و نقشه ها ، انتظارات و نسبت دادنهای فرد ایجاد می شود، لذا انگیزش درونی بیشتر از انگیزش بیرونی، مورد تاکید قرار می گیرد ( ریو، 2005، مترجم سید محمدی، 1385) .

آیونس ( 2008 ) می گوید" یکی از انگیزش های اصلی وابسته به یادگیری به شکل گیری منها و کوشش برای تحقق بخشیدن آن ها تاکید می کند " ( همان منبع ص 36).

یکی از مفاهیم نزدیک به مفهوم انگیزش در رویکرد شناختی انگیزش شایستگی[4] است . وایت ( 1959 ) این نظریه را مطرح ساخته و می گوید که افراد برانگیخته می شوند تا با محیط خود به طور موثر برخورد کنند ، بر دنیای خود مسلط شوند ، و اطلاعات را به طور موثر پردازش نمایند ( سیف ، 1389).

2-50-1-رویکرد انسان گرایی

در رویکرد انسان گرایی ، به جای تاکید بر تقویت و تنبیه به عنوان منبع اصلی انگیزش به توانایی دانش آموزان، برای رشد شخصی ، آزادی انتخاب هدف های زندگی و ویژگی های مثبت، تاکید می شود از دیدگاه روانشناسان انسان گرا ، برای ایجاد انگیزش باید احساس شایستگی ، خود مختاری و عزت نفس را در افراد افزایش داد ( وولف ، 2004 نقل از سیف ، 1389 ) .

 

2-50-2-رویکرد اجتمایی – فرهنگی

یکی دیگر از رویکرد های انگیزشی "رویکرد اجتمایی فرهنگی" است بنا به این رویکرد ، منبع انگیزشی مهم برای بعضی از افراد بودن با دیگران و داشتن رابطه دوستانه و متقابل با آنان است ، مفهوم نزدیک به رویکرد انگیزش اجتمایی – فرهنگی نیاز پیوند جویی[5] یا نیاز پیوستگی[6] است این نیاز معرف انگیزه افراد در ایجاد ارتباط با دیگران است ( سیف ، 1389 ) .

2-50-3-رویکرد انتظار ضرب در ارزش[7]

یکی دیگر از رویکرد ها در نظریه های انگیزش نظریه انتظار ضرب در ارزش است. این نظریه همه جنبه رفتاری دارد و هم جنبه شناختی و فرمول این نظریه ( وولفلک ، 2004 ) ارائه کرده است .

ارزشی تشویقی موفقیت انتظار موفقیت = انگیزش

ارزش همان مفهوم خودکار آمدی[8] بندورا می باشد . در فرمول بال انتظار

 

 


2-Behavioristic approach

3-Incentives

 

 

 

 

1- Ciongnitive approach

2-Competence motivation

 

 

 

1-Sociocultural approach

2-Affiliation need

3-Relatedness need

4-Expectancy Value cvalance